dissabte, 7 de març del 2009

En un dia com avui... naixia Maurice Ravel


El 7 de març de 1875 va néixer a Ciboure (França) Maurice Ravel, població on, tot i que no hi va viure gaire temps, hi tornava cada any i hi va compondre el 1928 el famós “Bolero”.

Se’l considerava un perfeccionista tant en la forma com en la tècnica. Les característiques de timbre, d’harmonia i les associacions extramusicals de Ravel fan que sovint s’associï amb Claude Debussy.

Stravinski el definia com “el més perfecte rellotger de tots els compositors.

Té obres representatives com l’òpera “L’hora espanyola”, Dafnis i Cloe (1909-1912), peces orquestrals com “Pavana per a una infanta difunta” i “Bolero” i peces per a piano com “Jocs d’aigua”, "Concert de piano per a la mà esquerra”, entre altres.


«Un nen és sensible a la música –a tot tipus de música. El meu pare, molt més cultivat en aquest art que la majoria d’afeccionats, va saber desenvolupar els meus gustos i estimular molt aviat la meva passió”

Ravel, Esquisse autobiographique, 1928





5 comentaris:

merike ha dit...

Ravel - Pavane for a Dead Princess (Empire Brass)

M'agrada molt la música de Ravel! Gràcies!

Ferran Porta ha dit...

Per mi és com si Ravel no hagués fet res més, en la seva vida, que treballar per crear un impressionant "Bolero". És espectacular, em posa els pèls de punta. El vaig descobrir a finals dels 80, quan una meravellosa parella, campiona del món de patinatge artístic, feia servir el "Bolero" de Ravel com a marc musical per les seves piruetes. Entre els moviments perfectes dels uns i la passió amb què el "Bolero" anava pujant... com no me n'havia d'enamorar!

Striper ha dit...

M'agrada moltisim la seva musica!!!

Joana ha dit...

Fantàstica música! :)

zel ha dit...

Què dir, la trobo meravellosa, en els meus temps havia ballat el bolero dalt d'un escenari...però no ho diguis a ningú...