dimecres, 31 d’octubre del 2007

Modest Cuixart, pintor d'excel·lència, ciutadà de la quotidianitat

Aquest 2 de novembre, Modest Cuixart, Creu de sant Jordi de la Generalitat de Catalunya i un dels fundadors del grup Dau al Set juntament amb Antoni Tàpies, Joan Brossa, Joan Ponç, Joan Josep Tharrats i Joan Puig, hauria complert 82 anys. Cuixart, elegant, amb una barbeta d’un blanc impecable i perfectament retallada, ha estat un dels personatges emblemàtics de Palafrugell i com diu l’alcalde de Palafrugell, Lluís Medir, «un ciutadà de la nostra més absoluta quotidianitat, en el sentit més ampli de la paraula, ja que passejava pels carrers de Palafrugell, freqüentava els seus locals i departia amb els seus veïns, sempre amb una conversa senzilla». Vestit de conjunt, elegant, i amb abric de doble botonadura, els nostre pintor es feia acompanyar, els darrers anys, d’un bastó de tall distingit.


Cuixart que pertanyia, tal com diu la crítica d’art M Lluïsa Borràs, a “la tercera gran onada creativa de Catalunya, l'anomenada segona avantguarda, en els anys més difícils de la postguerra, quan els creadors havien de ser homes i dones d'una gran voluntat davant la incomprensió generalitzada”, ens deixa el regal d’una impressionant obra plàstica.

1 comentari:

Montse ha dit...

Hola Núria gràcies pel teu comentari, no m'havia pogut posar al blog per culpa d'internet, però ara et seguiré llegint.
Teniu molts artistes i creadors a l'ampurdà, m'encanta l'ambient que hi ha i la seva gent, a l'estiu hi vaig molt sovint, ja que tinc família a Girona, i sempre m'escapo a veure'ls i de pas a la teva comarca.