dissabte, 12 de maig del 2007

Infraestructures a Catalunya: figues d'un altre paner



Problemes, avaries, endarreriments en l’horari, desinformació en els trens de rodalies i en els regionals. Novetat? No. Per què des de fa uns mesos els trens són víctimes d’una llarga malaltia, m’atreviria a dir agonia?

Em fa l’efecte que la causa és fácil de deduir: la manca d’inversions a Catalunya en els darrers vint anys i escaig. I sinó quina xarxa de trens tenim, i quines carreteres? La majoria d’infraestructures són si no centenàries, poc se’n falta.

Catalunya ha estat durant molts anys motor econòmic, però els diners de Catalunya no han revertit en modernitzar les nostres infraestructures, una bona part, massa, s’han destinat a modernitzar altres infraestructures, mentre les nostres anaven quedant obsoletes, antigues.

I, ara, què passarà? Tindrem línies apedaçades com el vestit de la Ventafocs, o aconseguirem que aparegui alguna fada que transformi la carbassa en calessa i les nostres catenàries centenàries i la nostra xarxa de trens i de carreteres en vies dignes d’un país civilitzat i modern del S. XXI?

Perdoneu el meu atreviment o potser ignorància, però tinc tots els dubtes que la màgia dels contes millori la xarxa viària catalana amb certa immediatesa.

Les infraestrucutres són figues d’un altre paner, que no és el català. I, tant de bo, algú em pugui portar la contrària.